Lady Gaga i Norge

Den verdensberømte Lady Gaga (26) landet på gardemoen, tirsdag 4 desember, to dager før hun skulle ha konsert i Norge. Lady Gaga skulle da overnatte på hotellet Grand Hotell i Oslo.

Den 6 desember 18:30 hadde Lady Gaga konserten ”Born This Way Ball”. I salen var det ca. 11 000 gira ”Monster’s” tilstede

Dette sier VG om konserten til Lady Gaga:

Scenen så ut som en middelaldersk borg, som i begynnelsen kunne se ut som var tatt ut i fra et spøkelseshus. Mange stilige effekter med mange gode effekter, stilige kostymeskift og buldrende broileraktig danse-pop. På borgen danses det på tre etasjer som får det til å se ut som om det er et glamorøst klipp fra en gammel musikal.

Dette showet var en slags etterligning av Madonna, med mange gamle kommentarer Madonna hadde sakt for 25 år siden. Scenen prydes av en middelalderborg, «temaet» er noe science fiction-visvas.

På scenen under sangen ”Born This Way” var det en gigantisk dukke som skulle forestille en sprenggravid dame som lå i fødestilling. Rett før sangen ”Born This Way” lar Lady Gaga og alle danserne seg føde ut av den gigantiske dukken. Lady Gaga er kjent for sine store show som er litt utenom det vanlige. Også klesstilen hennes er også noe utenom det vanlige.

VG ga Lady Gaga’s konsert et litt skuffende terningkast 4.

1354865285289_784

 

VG intervjuet Lady Gaga før konserten der hun ble spurt følgende spørsmål:

– Hvorfor kom du to dager før konserten?

– Vel, jeg må jo forberede meg. Jeg skal gjøre min største konsert noensinne, og jeg vil gjerne gi det norske folk det showet de fortjener. Vi holder på å bygge den største scenen som noen gang er satt opp, og det tar lang tid. Det kommer til å bli en fantastisk konsert og et gøyalt show. De kommer til å ha det fantastisk.

– Hva er det beste med dine norske fans?

– At jeg har dem. De gjør meg så utrolig glad, og jeg er veldig takknemlig og ydmyk ovenfor dem. De har støttet meg på så mange måter. Derfor er viktig for meg å gi tilbake. Selv om vi ikke snakker samme språk, vil jeg vise dem takknemlighet ved å komme tilbake hit og holde konsert for dem.

Det er hele 2 år siden Lady Gaga opptrådde sist i Oslo Spektrum. Sist hun var i Norge var i 2009 før det ordentlige gjennombruddet hennes.

Sist gang hun var her i 2009 skrev hun låter til nye albumer som hun spilte inn i musikkstudioet Livingroom studios. Livingroom Studios tilhører George Tanderø og «Donkeyboy»-produsentene Simen Eriksrud og Espen Berg, men Gaga skal tok med sine egne produsenter da hun jobbet der sist.

Også denne gangen skriver hun sanger til sitt nye album ”Artpop”. Men denne gangen har hun omgjort hotellrommet til et musikkstudio, istedenfor å bruke musikkstudioet Livingroom. Hun har da tatt med seg 20 kreative og gode venner som skal hjelpe henne med det nye albumet.

Lady Gaga dro videre med vardenstouren hennes ”Born This Way Ball” som hun skal fremføre verden rundt. Neste stop var da Sverige, etterfulgt av Danmark.

Lady gaga bilde

 

Kilder:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10063609

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10068230

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10063710

Leave a Reply

