Englands mest tatoverte mann

Briten Barmy Mathew Whelan har brukt over 20 000 pund (ca. 173 000 NOK) på tatoveringer over hele kroppen, inkludert det ene øyeeplet. Den 33 år gamle mannen fra Birmingham er så glad i tatoveringer at han nå også, lovlig, har endret navn til ’Body art’ og ønsker at kroppen hans skal bli stilt ut på museum etter hans død. Allerede er det noen i Canada som ønsker hodeskallen hans, for å bruke den som en malingsbøtte.

Det hele startet da han var ni år gammel og så tatoveringene til faren og onkelen. Helt siden da hadde han lyst på en selv, men fikk ikke sin første tatovering før han var 16 år gammel: en britisk bulldogg med en blank skriftrull. Etter hvert ble det flere og flere, til og med på øyeeplet.

– Jeg var fullt klar over risken ved å tatovere øyeeplet, da jeg besøkte en optiker på forhånd og fikk flere meninger og tips om det jeg ville gjøre.

Nå har han laget en organisasjon for at folk som ligner på han selv lettere skal få jobb. ”Jeg skjønner ikke hvorfor noen skal bli diskriminert bare på grunn av utseendet deres” Sier Body Art. ”Jeg vil hjelpe folk så mye jeg kan, for at de skal få en jobb”.

Bildet er bare en illustrasjon, og er ikke av Body Art

kilder:

http://ummatenglish.com/wp-content/themes/ummateng2.2/timthumb.php?src=/img/2011/06/ink-man.jpg&h=&q=90&w=300&h=200&zc=1%22

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4825758/britains-most-tattooed-man.html

Leave a Reply

