Ka ska du i dag?

Navn: Henrik Severin Heimly Steinnes
Alder: 16 år
Stilling: Elev

555177_164747857011362_521359739_n

Hva skal du i dag?
Min kjære storesøster har bursdag i dag, så jeg skal feire bursdagen hennes. Hun blir 19 år, så da blir det kaker, presanger, og fin feiring med familien. Familien spleiset på festivalpass til Hurricane, en festival i Tyskland. Det var en presang som falt i smak!

Hva skal du før bursdagsfeiringen?
Da skal jeg på skolen. Jeg går på Kongsgård vgs, en skole midt i Stavanger. Det er en veldig gammel skole, med mye historie i veggene. De brukte Kongsgård som skole når de spilte inn ”mannen som elsket Yngve”, fordi det er skolen Tore Renberg, som har skrevet bøkene om Jarle Klepp gikk på selv. Kongsgård er en helt super skole, med et fantastisk miljø! Ingen holdes utenfor, og alle kan være seg selv. Vi har et stort politisk engasjement på skolen, mange er medlem og aktiv i politiske partier eller organisasjoner.

Hvordan er en vanlig dag for deg?
Alarmen går 06.10, 06.15, 06.23, 06.30, 06.45, og 07.00. Så sovner jeg og våkner igjen 07.30. Hiver i meg mat, og går på badet. Siden jeg alltid forsover meg, ender jeg alltid opp med å måtte springe til bussen. 2 av 5 dager rekker jeg ikke bussen, så da må jeg gå til et annet busstopp. 08.15 begynner skolen, og jeg er ferdig 15.00. Etter skolen forter jeg meg hjem og spiser middag, før jeg drar på fotball-trening, eller spiller fotballkamp. Jeg spiller på Vaulen, og har posisjonen back. Jeg er også aktivt medlem i AUF, og sitter i styret i Stavanger, derfor går flere dager med til møter og aksjoner, noe jeg synes er veldig gøy! Så må jeg alltid passe på å gjøre leksene mine i løpet av dagen. På kveldene slapper jeg av med et gøy tv-program, ”Community” er favoritten, eller så ser jeg en fotballkamp. Lagene jeg holder med er Viking og Arsenal. Jeg legger meg mellom halv elleve og halv tolv, så er det på an igjen neste dag.

Leave a Reply

